.

måndag 22 augusti 2011

Utdelningar från Realty Income

En liten tröst i dessa tråkiga börstider är att vi som har turen att ha utdelningsaktier i portföljen får in pengar i form av utdelningar även om aktiekurserna rasar. Idag såg jag att pengarna ifrån Realty Income trillat in på kontot. För mig rör det sig inte om några jättesummor men jag är glad ändå över de små extraslantar som trillar in på aktiedepån.

Nästa månad kommer utdelningar ifrån:
Mc Donalds
Realty Income
Astra Zeneca

En ritkigt mysig pengaregnsvecka helt enkelt!

Jag har skrivit tidigare att i min redovisningsfil (exel) över alla utdelningar som jag har fått genom åren så har jag även tagit med Google Adsense-pengar. Nu har jag bestämt mig för att sluta med detta och måste således justera detta i filen. Det blir till att försöka leta upp alla transaktioner jag fått från Google de senaste åren, förhoppningsvis ligger dom kvar på internetbanken....


1 kommentar:

Kampen mot index sa...

Ja utdelningar är extra trevligt när börsen backar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!