.

tisdag 9 augusti 2011

Utveckling min portfölj Augusti 2011

Här kommer en något försenad uppdatering över hur min portfölj har gått mellan 1 Juli och dagens datum. Vanligtvis skall jag uppdatera den 1:a varje månad men pga semester så har jag inte haft tillgång till dator.

Portföljen har fallit med -18% sedan senaste uppdateringen. Anledningen är den allmänna börsnedgången som har drabbat hela världens börsen så innerst inne tror jag inte att jag behöver vara speciellt orolig. Ett stort misstag som jag däremot har gjort är att ha för lite likvida medel liggandes på depån. Hade jag haft massa pengar att investera så hade detta varit ett riktigt bra tillfälle. Nu får man surt sitta still i båten och låta köptillfällen rinna förbi...

Så vad jag har lärt mig av denna börscrash är att samla likvida medel. Det är tråkigt men måste göras om man skall fynda på börsen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!