.

torsdag 25 augusti 2011

Lön idag, buffert och länkutbyte?

Äntligen kom lönen in på kontot idag. Igår kväll hade jag 17 kr kvar att leva på =D

Å andra sidan så är ett överskott alltid ett överkott, det hade varit värre med -17 kr på kontot... På Måndag skall jag återigen börja jobba efter 4 veckors semester, då blir det även till att hålla hårdare i pengarna och inte vara lika slösaktig som jag varit under semestern. Förra veckan "lånade" jag lite pengar av mitt sparkonto för att köpa på mig lite mer koppartackor, totalt har jag nu 10 Kg koppar (väntar dock på ett sista paket från posten, hoppas det dyker upp snart)

 Jag undrar om banken har någon maxvikt i sina bankfack? =) Å andra sidan så är priset per kilo inte speciellt högt i koppar så några tackor skall jag nog våga förvara i hemmet. Angående mina aktieinvesteringar så skall jag försöka samla på mig så mycket likvida medel jag kan fram tills nästa börsras, det är lättare sagt än gjort eftersom det är så förbaskat roligt att köpa aktier och ofta blir det så att man hittar köplägen flera gånger i månaden.

Jag har märkt att det finns en hel del nystartade bloggar som handlar om privatekonomi/Investeringar. Min blogglista behöver verkligen uppdateras så därför undrar jag om det finns någon bloggare därute som är intresserad av ett länkbyte?

Mvh //Ekonomisk Trygghet

6 kommentarer:

XO sa...

Hej,

Undrar lite hur man säljer tackorna som man samlar på sig. Käkar inte frakten upp en stor del av vinsten?
Kanske ska man bygga en pyramid av koppar i vardagsrummet :)

Jag började blogga lite för någon månad sedan. Kika förbi om du har lust, skriver inte något avancerat, men någonstans måste man börja. Jag har tagit mig friheten och lagt till dig på min blogglista. Hur tänkte du ang länkutbyte?

XO

john sa...

#XO

Jag har faktiskt aldrig sålt någon koppartacka men 1`kg tackor skall man nog kunna skicka för ca 30-40 kr.
Om man skall sälja ett större parti så går det säkert att lösa frakten på något smidigt sätt också så det tro jag inte du behöver oroa dig för. Vem vet, om 5-10 år kanske en 1kg`s tacka är värd 5000 kr?

Vad bra att du redan har lagt till mig på din blogglista, då slänger jag upp din sida på min blogglista så är länkbytet genomfört! =)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

kalle kr sa...

varför köper du koppartackor? pls explain and elaborate...

john sa...

#Kalle kr

Främsta anledningen är nog faktiskt för att det är kul att samla på saker, om jag dessutom kan sälja dom dyrare i framtiden så är det positivt. En blandning av hobby/investering helt enkelt.

Jag har även köpte en del silver och guld men ibland är det kul att variera lite och därför investerar jag även i koppar.

Att koppar inte är populärt att investera i fysiskt ser jag bara som en fördel eftersom priset då hålls nere pga låg efterfrågan (kan ju iof bli tvärtom också om utbudet ökar i framtiden)



Mvh //Ekonomisk Trygghet

Penga eken sa...

Tja
Intressant blogg du har. Jag har följt dig ett tag och har nu börjat köpa aktier själv. Vore kul med ett länkutbyte. Min blog hittar du på http://pengaeken.blogspot.com Jag har redan din blogg i min lista.
Mvh
Penga Eken

john sa...

#Penga Eken

Kul att du också har börjat med aktier! Jag har nu lagt till dig på min länklista, tack för utbytet!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!