.

lördag 27 augusti 2011

Lördag Morgon

Helgerna är lugna i börssammanhang, kanske får vi en ny nedgång på måndag? Eller uppgång vem vet, inte jag iaf....

Nej denna helgen skall jag inte sitta och oroa mig över börsen, det blir som det blir och jag har ändå ingen brådska att ta ut några vinster ur min aktieportfölj. På tal om aktier så är det väldigt intressant att följa utvecklingen av Northland Resources projekt uppe i Norrland (Jag har aktier i bolaget)

På deras hemsida http://www.northland.eu/s/Home.asp finns det mycket information och t om en "Live Webcam" är uppsatt så att man ser att det verkligen byggs och går framåt. Jag skulle nog ha väldigt svårt att investera i bolag som jag inte vet kommer att gå till produktion, men med Northland så känner jag mig väldigt säker i dagsläget. Att aktien har gått ner -30% sedan inköp är å andra sidan mindre kul men förhoppningsvis får den fart igen snart när produktion börjar närma sig (början av 2013)


Nu ska jag ut en sväng, ha den bra dag!

3 kommentarer:

Magnus sa...

Jag har också lagt en del av min portfölj i det bolaget. Jag håller med dig, det är inte kul när kursen faller så pass mycket men samtidigt är det ett tillfälle att öka. Jag tror på bolaget och det är först om ett par år som aktien "ska" sticka.
Väldigt mycket talar för att det kan bli ett mycket bra bolag att ha i portföljen om några år.

john sa...

#Magnus

Precis vi behöver nog inte vara oroliga för detta tillfälliga ras. Jag köpte på mig mer vid 14 NOK och trodde då att jag gjort mig ett riktigt klipp (snittkurs ligger nu på ca 15 NOK)

Det är väldigt frestande att köpa på sig mer vid dessa nivåer men jag får hejda mig lite annars blir det alltför stor obalans i portföljen.


Mvh //Ekonomisk Trygghet

kalle kr sa...

trevlig prisbild men kommer nog hålla i sig ett tag framöver. Har varit inne med mindre positioner men skall försöka vikta om lite senare i år mot bla naur (om inte efterfrågan dyker totalt känns det som en väldigt bra projekt)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!