.

fredag 7 januari 2011

Sålt Millicom, PA Resources rasar

Ok detta blir mitt andra inlägg för dagen, lite börsberoende är man nog allt ;)

Jo idag tog jag äntligen steget och sålde av mina Millicomaktier. Efter Courtageavgifter landade jag på ca 350 kronor i förlust. Det svider lite i hjärtat men känns på samma gång väldigt skönt att denna lite misslyckade affär är ur världen nu.

Nu tar jag nya tag och blickar framåt, förhoppningsvis kan jag använda de likvida medel jag nu fick loss till andra bätte investeringar (T ex olja).

På tal om olja så rasade idag PA Resources aktie pga en rapport som inte levde upp till aktieägarnas förväntningar. Bolagets prognoser missades ganska rejält och en dålig rapport är aldrig bra för aktiekursen.

Vi får se hur långt ner kursen sjunker, just nu står aktien i 5,80 Kronor (Köpkurs). Jag kan överväga att köpa in mig i PA Resources om aktiekursen sjunker till 2 Kronor. Tills dess håller jag mig borta från denna Oljeaktie....

3 kommentarer:

Magnus sa...

Själv kan jag inte tänka mig att gå in i Pare någonsin igen.

john sa...

#Magnus

Nej det var en sur rapport, hann du ut innan aktiekursen "rasade"?

Nu är det å andra sidan inte osannolikt att kursen sakta men säkert börjar klättra uppåt igen men som sagt det var ett rejält ras på en dag.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Micke sa...

Får lite Scanmining vibbar av detta bolag. Har ägt aktier i både PARE och SCMI. När jag sålde PARE så blev det en rätt bra vinst medan det blev en svidande förlust i SCMI. Dock inte samma år. Så dem tog väl ut varann rätt bra. ;)

Blir säkert en nyemission till i år och då klättrar kursen ännu längre ner.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!