.

fredag 21 januari 2011

Fredag, blandade tankar

Har precis suttit och skummat igenom Peyto Explo & Development Corp`s senaste företagspresentation och måste erkänna att jag inte förstår speciellt mycket av alla grafer och diagram över deras gasfält, å andra sidan är jag imponerad över all denna information som ger ut, mycket bra!

http://srv-web.peyto.com/ia/Presentation/20110118MainPresentation.pdf

Några detaljer som kan vara intressanta att veta om Peyto:

84,8% av deras totala intäkter kommer ifrån Gas
15,2% av deras totala intäkter kommer ifrån vätskor


Bolaget expanderar hela tiden och med detta kommer stora kostnader, dom räknar med ca 275 $ dollar i kostnader för utbyggnad, borrningar etc under 2011


Bolaget har över 600 st aktiva brunnar och 5st sk "Gas Plants" (förädling, distribution av gasen) och 750 Kilometer gasledningar.


Nu bär det snart iväg till jobbet och det blir spännande att se åt vilket håll börsen går idag, oljan kröp ner till ca 88,8 $ igår, jag hoppas på en nedgång till 80$ då jag funderar på att köpa in mig i Handelsbankens Oljecertifikat.
För övrigt så är det snart dags att betala in den årliga avgiften om man har en kapitalförsäkring, fördelen för mig som inte har en så stor portfölj (ännu) är att den summan blir ganska låg =)
 
Det har varit många korta inlägg på senaste tiden, jag skall försöka ta mig tid till att skriva lite mer ingående och intressanta blogginlägg framöver, tills dess får Ni ta del av mina tankar så här en Fredagsmorgon.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!