.

fredag 14 januari 2011

Kan inte tiden gå fortare?

Så att det blir löning snart igen... Skämt å sido för tillfället går börsen alldeles för bra för att jag skall kunna göra några optimala investeringar i stora stabila bolag, därför känner jag mig lite rastlös när inget händer. Det har kliat i fingrarna många gånger, Senast i går när Integra Gold Corp (tidigare Kalahari Resources) släppte sina resultat från provborrningarna.
  Men eftersom jag inte är någon expert på guld och inte vet om  t ex"54.31Grams/Tonne Gold over  6 Meters" är ett bra resultat höll jag mig borta ifrån köpknappen. Kursen sjönk några procent igår vilket var lite oväntat, det kanske finns någon guldexpert här på bloggen?

http://www.kalahari-resources.com/i/pdf/2011-01-13_NR.pdf
Länk till rapporten


Sen kan jag även upplysa om att eftersom Bolaget har bytt namn så är den nya ticker`n ICG (eller ICG.V på t ex yahoo finance).
Hur som helst så rekade en omtyckt Bloggprofil detta bolag för några månader sedan via hemsidan redeye.se. Vi får se om personen i fråga snart kommenterar provborrningarna, jag håller i pengarna tills jag vet mer.

Nu bär det iväg till jobbet som vanligt, hoppas ni får en bra Fredag!

//Ekonomisk Trygghet

1 kommentar:

S sa...

Jag har bytt bloggtjänst. Ny adress är således www.spartacusinvest.blogspot.com ifall du vill updatera länklistan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!