.

fredag 7 januari 2011

Fredag, snart helg igen

Det var Söndag igår, i morgon är det Lördag. Veckorna går fort ;)

Jag har inte varit så aktiv på börsen denna veckan men skall försöka hänga med lite mer nu framöver. Man undrar ju när nästa dipp kommer och jag hoppas det blir en svacka innan sommaren så att jag kan köpa på mig lite mer.

Å andra sidan kommer jag nog vara ganska passiv på börsen detta året och välja mina köp med noggrannhet eftersom jag i slutet av året blir tvungen att först sälja av alla innehav och sedan köpa tillbaka dom om jag bestämmer mig för att öppna ett Investeringskonto (rätt namn?). Detta nya kontot blir tillgängligt först i början av nästa år och två stora fördelar är att utländska aktieutdelningar är skattefria + att man blir direktägande av aktierna.

Om jag t ex har 10 st aktier i min nuvarande KF och bestämmer mig för att flytta över allt innehav till det nya Investeringskontot får jag nog räkna med en kostnad  ca 2000 kronor. Det är iof ingen jättesumma men jag har ändå som mål att minimera kostnader så mycket som möjligt.

Nu bär det iväg till jobbet!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!