.

torsdag 22 september 2011

Utdelningar från Mc Donalds

För några dagar sedan kom utdelningarna från Mc Donalds in på kontot. Mc Donalds delar ut pengar till sina aktieägare 4 gånger per år (Mars, Juni, September och December)

Jag rekommederar verkligen sidan http://www.earnings.com/ för Er som är intresserade av att se utdelnings/vinsthistorik på speciellt Amerikanska bolag. Det är bara att slå in tickern längst upp till höger så får man fram massa nyttig inforamtion om bolaget.


För övrigt så läste jag idag en artikel på E24 där Jim Rogers säger att USA kommer att gå i konkurs inom 2-3 år. Artikeln hittas HÄR.
Jag vet inte vad man skall tro om sådana här uttalanden, jag hoppas iaf på bättre tider framöver. Det känns som att nya problem kommer till ytan hela tiden och ibland får man helt enkelt vara lite mer positiv och sluta tänka på dessa oroligheter!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Spararen sa...

Hej!

Är lite nyfiken på vilken mäklare du använder för att handla med amerikanska bolag?
Finns det någon du rekommenderar? Är ute efter någon som inte har allt för högt courtage.

john sa...

#Spararen

Hej!

De två största nätmäklarna är Nordnet och Avanza så jag rekommenderar någon av dessa. Jag vet inte vilken av dessa två som har lägst courtage men jämför gärna innan du bestämmer dig för det kan skilja en del i priser.

Vid årsskiftet införs en ny sparform som heter ISK (Investeringssparkonto). Detta kan vara en förelaktig sparform om man investerar i utländska aktier med utdelningar.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!