.

söndag 25 september 2011

Söndag Morgon, nytt vin snart?

Då var det söndag morgon, sitter här med en kopp kaffe och stirrar in i datorskärmen med en tom, trött blick. Förhoppningsvis kommer jag igång när kaffet börjat göra sitt jobb...

Jag läste igår på E24 att USA satt press på Europa angående EU`s finanskris med Grekland som huvudämne. Dom säger i princip att EU måste lösa krisen omgående och berättar dessutom hur det skall gå till. Jag misstänkte att denna artikel skulle få många kommentarer anågende USA`s egna ekonomi och mycket riktigt så  dök det upp en hel del kommentarer i stil med "Varför skall "dom" säga åt Europa att sköta sin ekonomi när USA inte är bättre själva?!"

Jag förstår att många känner så, dock är det bättre med en finanskris istället för två och att lösa problemen med Grekland först innan världen tar itu med USA tror jag är en mycket bra idè.


Nu lämnar jag svamlet om finanskrisen och går över till min privatekonomi. Jag har tidigare skrivit om att jag har börjar samla på mig Vinflaskor lite då och då, detta pga att jag möjligtvis i framtiden kommer att bygga upp en liten vinkällare vid ett eventuellt husköp. Nu var det ett tag sedan jag införskaffade mig ett vin så någon gång i veckan blir det en tripp ner till Systembolaget. Har Ni några tips på viner?


Mvh //Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!