.

onsdag 7 september 2011

Ska testa CFD-handel

Japp nu var det dags igen att prova på nya områden inom börsen. För några år sedan testade jag CDF-handel genom ett företag som heter E-Toro och "tradade" då guldpriset i någon vecka. Det gick bra men mina nerver höll inte riktigt för denna kortsiktiga handel.



Nu ska jag som sagt återigen ge mig in i cdfjungeln men denna gång kommer jag gå väldigt långsamt framåt och starta från grunden. Mitt val av mäklare föll på http://www.igmarkets.se/ eftersom dom har svensk support + att minimuminsättningen endast var 100$. Dessutom erbjuder IG Markets en gratis Grundutbildning vid namn TradeSense som varar i 6 veckor. Jag har tänkt att gå denna kurs och verkligen lära mig allt grundligt innan jag börjar kasta pengar hej vilt omkring mig....

Detta är något som jag har tänkt att göra vid sidan av min "vanliga" aktieportfölj så inga stora summor pengar kommer att riskeras. Dock är jag lite nervös eftersom man kan vid olyckliga händelser förlora mer pengar än man satsat vid CDF-handel. Men som sagt om jag börjar från grunden så skall nog allt gå bra.

Är det någon där ute som har erfarnehet av CDF-handel?

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Bull Bear Trading sa...

Tjena.

Skulle vara kul att höra hur det gått och om jag kan hjälpa till med något gällande IG?

Mvh

John

john sa...

#Bull Bear Trading

Jag har dessvärre lagt CDF-handeln på hyllan för tillfället. Jag fick en gratis kursutbildning från IG-markets och det var väldigt bra läsning, dock kände jag efter ett tags läsande att handla med belåning är nog inte något för mig, det känns inte rätt helt enkelt.

Det kan mycket möjligt bli så att jag någon gång i framtiden använder en stor del av mitt aktiekapital till att köpa hus, och då känns det också dumt att riskera dessa pengar i onödan i hopp om högre avkastning.

Men för dom som vill prova på CFD-handel kan jag rekommendera IG Markets, jag har bara positiva upplevelser ifrån bolaget och dessutom är det bra att dom upplyser nya kunder om de risker som finns med belåning.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!