.

fredag 2 september 2011

Göra Klipp på Ebay/Tradera och hemsidebygge

Jag tycker att det är kul att surfa runt på Ebay/Tradera, oftast köper jag ingenting eftersom jag lever på en ganska tajt budget för tillfället, men att bara surfa runt och jämföra priser m.m... är riktigt skön avslappning.


Nu har jag några minuter över och tänkte därför ge mig ut i auktionsjungeln en stund. Jag vet att vissa produkter startar med 1 krona i utgångspris, har man extrem tur så kan man faktiskt göra fina klipp om ingen annan lägger något bud på objektet i fråga (Jag vet dock inte om hur det ligger till med reservationspris?)

Är det någon av Er läsare som har köpt produkter på Ebay/Tradera för 1 Krona?


Nu om något helt annat. Förra året så påbörjade jag bygget av en ny hemsida. Jag kom inte speciellt långt i skapandet och efter ett tag föll den i glömska. Idag kom det en faktura från Loopia angående förlängning av domännamnet så jag står nu i valet och kvalet om jag skall förlänga domänet ett år till eller helt enkelt lägga ner projektet (kostar 79 kr/år)

Hemsidan är tänkt att vara ett hjälpmedel för folk som vill ta tag i sin ekonomi och på sikt bli miljonärer. Inga avancerade investeringsmodeller utan enkla spar/investeringstips helt enkelt.

Jag vet att det redan finns en hel del liknande hemsidor på nätet så frågan är om det är värt tiden/jobbet att skapa ytterligare en?

Tanken var också att jag skulle få tillbaks en del av tiden jag lagt ner på hemsidan i form av Pengar från diverse annonser/banners. En annan sida som jag har (http://www.planeter.n.nu/) har genererat en del pengar under årets gång så lite sugen är jag allt på att starta upp detta nya projekt igen. Adressen till den påbörjade sajten är http://www.blimiljonar.net/ 

Nu till Ebay!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Legendarisk sa...

Jag har köpt en del grejjer på Ebay som varit sjukt underprisade för att sedan sälja vidare på exempelvis tradera. Fördelen har ju varit att dollarn varit så pass billig på senare år att man kunnat göra många klipp.

nonhosonno sa...

Jag har gjort två affärer på Ebay i veckan faktiskt, filmgubbar till min lilla samling, nya och billigare än att köpa i affär :)

Har ett gäng domäner liggande, där jag oxå haft tanken på att göra nått skoj, vilket inte blivit av ännu, avslutade dock några när de skulle förnyas. Har du bara 1st så kanske det är idé att förnya och har du inte gjort något med den till nästa förnyelse kan du ju med gott samvete avsluta den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!