.

torsdag 22 september 2011

50 000 kr, vad skulle du göra?

Jag tänkte för en gångs skull göra lite reklam här på bloggen och samtidigt drömma mig bort lite. Det är nämligen som så att spelbolaget Betsson har en tävling som går ut på att man skickar in ett bidrag till Betsson och berättar vad man skulle göra om man vann 50 000 kr.


Den deltagare med bäst motivering vinner 50 000kr. Dessutom så vinner veckans bästa bidrag en Ipad2 och det är ju inte helt fel. Så känner du dig lyckosam och har en bra motivering till varför just DU skall vinna 50 000 kr klicka här och anmäl dig.


Jag personligen kommer inte att deltaga (är inte teknisk nog att filma + har ingen duglig kamera tillgänglig) men om jag vann 50 000kr hade jag antagligen:

1. Satt in pengarna på sparkonto

2. Gått in med pengarna på börsen vid exakt rätt tillfälle

3. När aktierna stigit 70-80% tar jag hem vinsten

4. Pengarna förs över till privatkontot och används sedan som insatts till husköp

Svårare än så är det inte ;-)

Ett säkrare alternativ kanske hade varit att sätta in pengarna på ett Sparkonto och sedan använda dom till husköp dvs inte "spela" på börsen. Å andra sidan så har man ju vunnit pengarna och då har man egentligen ingenting att förlora. Svårt val, vad hade ni gjort för 50 000 kr?



6 kommentarer:

Legendarisk sa...

Oj svår fråga, men skulle nog som du investera pengarna. Är inte direkt i behov av att köpa ngt som kräver en större pengainstats just nu så aktier vore svaret för mig.

Högre Inkomst Nu sa...

Betalat av lån och köpt aktier i SSAB.

Anonym sa...

Investera som vanligt.

Fattiglappen sa...

Det är ett ganska lätt val för min del. Skulle garanterat betala av våra krediter för en drägligare livssituation.

john sa...

Det låter som att alla Ni hade gjort bra val. Amortera eller Investera!

#Fattiglappen

Läste lite snabbt på din blogg. Hoppas att allting löser sig och att Ni får ner räntekostnaderna.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Fattiglappen sa...

Tack John, ja vi jobber på att få ned både ränterkostnader och andra utgifter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!