.

fredag 11 mars 2011

Min Whiskyinvestering, oförändrad värdering

Mackmyran  (första utgåvan) som jag köpte 23 September 2009 kostar i dagsläget exakt lika mycket dvs 498 kr på systembolaget. Mackmyra har förutom denna Whiskyn en lite mindre extravagant variant vid namn "Brukswhisky", utöver dessa två sorter så har det givits ut många specialutgåvor  t ex Preludium 04, 05 etc...

  Dessa specialutgåvor kostar mycket mer pga den begränsade mängden som givits ut, dock tror jag inte att den whiskyn på något sätt smakar bättre eftersom lagringstiden har varit kortare vad jag har förstått.


Jag skulle kunna fortsätta med att investera i endast Mackmyra`s sortiment men troligtvis blir det som så att jag kommer hålla mig inom Sverige dvs endast köpa Svensktillverkad Whisky (för tillfället är Mackmyra den enda svenska whiskyn på systembolaget). Om det blir en bra investering får tiden utvinna, har jag inte tjänat några pengar på detta om 20-30 år så behöver jag iaf inte gå till systemet om jag känner mig törstig...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!