.

fredag 4 mars 2011

Blandade Fredagstankar

I går fixade jag så att jag har möjlighet att posta inlägg på min blogg från mobilen, inget jag har ett större behov av för tillfället men det är ändå skönt att ha möjligheten OM jag skulle gå vilse i skogen etc...

Det är för övrigt riktigt kul att utvecklingen på mobiltelefonfronten går framåt så pass fort. Även om det är lite omständigare att skriva längre texter på just min mobil (eftersom jag inte har något fysiskt tangentbord) så kan jag göra nästan allt på mobilen som jag vanligtvis gör på datorn såsom:


Surfa på nätet
Maila/ Ta emot mail
Kolla aktiekurser
Köpa/Sälja aktier (gör dock ej detta)
Hålla koll på mitt saldo
Blogga
Lyssna på musik





Ja detta är väl främst de saker som jag gör när jag sitter vid datorn och mobiltelefonen. Just min mobil är något seg när jag surfar på lite tyngre hemsidor men mitt nästa köp kommer säkert sudda ut gränsen mellan mobiltelefon och dator ytterligare ett steg.

Börsen


Världens börsen gjorde en vändning uppåt igår, vi får se om det fortsätter på samma håll även idag. Antagligen beror det mestadels på hur läget utvecklar sig i Libyen. Nu har tydligen USA gjort sig redo för att styra upp situationen. Om fallet blir så kommer det inte bli ett långvarigt "krig" eftersom Amerikanerna då får en chans att spänna sina muskler även för omvärlden alà "titta vilken kraftfullt och effektivt armè vi har"

WTI-oljan ligger fortfarande och stampar vid 100-dollarstrecket. Jag skulle kunna gå in nu och hoppas på fortsatta eskaleringar i Arabländerna (det lät hemskt), men tror att jag avvaktar och ser vad som händer. En missad uppgång är inte hela världen....

För mig handlar det nog om att försöka få bort den mentala biten som säger att oljan är "billig" vid ett visst pris. För ett halvår sedan tyckte jag 70 dollar var ett bra ingångspris, nu tycker jag 80 dollar låter bra men ingen vet OM priset överhuvudtaget kommer att gå så långt ner under detta året och det innebär att jag kan missa många köptillfällen.
___________________________________________________________________


Det var allt jag hade att skriva ner för denna gång. Nu ska jag iväg och jobba min tolfte dag i sträck, det ska bli riktigt skönt att vara ledig i helgen....

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!