.

tisdag 14 december 2010

Tisdag, Idag ska jag inte klaga

Förkylningen börjar gå över, Routern har jag fått ordning på och dessutom vann jag en tidig Julklapp!

För någon vecka sedan skickade jag in ett bidrag till Per Penning`s årliga Jultävling. Idag fick jag ett mail där det stod att jag hade vunnit en bok!
Det ska bli spännande att se vad det blev för bok och jag ser redan nu fram emot att få läsa de dagar jag är ledig under Jul/Nyår.
Tack Per Penning!

Mina Millicomaktier ligger i dagsläget ca -11,8%.  Jag ser inga fundamentala svagheter i Bolaget tvärtom införskaffar sig dotterbolaget mer kontanter genom radiomastförsäljningar, dessutom börjar nu en stor utbyggnad av telenätet i bla Guatemala, Honduras och El Salvador (huawei kommer att vara leverantör). Så nej jag känner ingen oro över att aktiekursen sjunker och funderar stark på att snitta ner mig om kursen sjunker till -20%.
 Det är lätt att man inte ser brister i sina egna investeringar så kom gärna med synpunkter på Millicom och vad ni tror om deras framtid. Den enda lilla osäkerheten jag känner över Millicom just nu är hurvida militära/politiska osäkerheter i utvecklingsländerna påverkar utbyggnaderna av telenätet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!