.

söndag 12 december 2010

Söndag, Idag ska jag klaga

Nu var det ett tag sedan jag skrev på bloggen eftersom jag har haft fullt upp med annat såsom Jobba, Julbord, vara sjuk, problem med routern etc...


Angående Routern så är det som så att Vi för några dagar sedan skaffade oss ett nytt mobilt bredband. Igår så tänkte jag koppla in "dongeln" i routern här hemma så att alla i hemmet kan surfa på bredbandet trådlöst MEN det gick inte eftersom programmvaran i Routern inte stödjer vårat nya modem. Så för alla er som vill ha en framtidsäker router, köp inte D-Link ;)
Kan tillägga att jag laddade ner den senaste programvaran till Routern m.m.. men det går helt enkelt inte att få den att fungera med detta modemet.
Kanske inte världens största problem men ändå lite surt eftersom Routern kostade några tusen kronor. Idag skall jag ner till affären och troligtvis köpa en sån HÄR istället.

För övrigt så skall jag och Sambon försöka sitta mindre framför datorn/tv`n när vi båda är hemma och istället umgås på mer sociala sätt. Detta resulterade i att vi köpte spelet "Monopol" som jag för övrigt aldrig spelat tidigare. Det var faktiskt riktigt kul att få leka fastighetsägare! =)


Detta var mitt Söndagsinlägg, kanske inte världens mest informationsrika inlägg men hur som helst så tar vi nya tag nästa vecka, då blir det mer börsrelevanta inlägg också för den delen.

4 kommentarer:

Monkey Business sa...

Det låter bra det där med att ödsla mindre tid på teven och istället tillbringa mer tid tillsammans.
Teven är ju faktiskt ett väldigt onödigt tidsfördriv som knappast ger något tillbaka i form av personlig utveckling och kreativitet.

john sa...

#monkey business

Precis Tv´n ger inget tillbaka. att sitta och titta på Ensamma mammor söker känns inte speciellt givande.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Brachyura sa...

Bytte själv från D-link till Dovado och Netgear. Funkar bra.

Har du gott om cash att lägga så titta på någon Cisco lösning.

Hoppas du haft en God Jul.

john sa...

"BRachyura

Jag har nu bytt till en netgear router och den funkar perfekt med mitt mobila bredband =)

Julen har varit god (mycket mat). Hoppas du med har haft en trevlig Jul!

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!