.

måndag 6 december 2010

Mycket pengar kan göra dig fattig

Om man får dom tillräckligt fort dvs...

Jag hittade en LISTA på E24 där dom listat 15 världsstjärnor som förlorat hela sin förmögenhet och satts i personlig konkurs. Jag blir frustrerad men förstår samtidigt att om folk blir multimiljonärer över en natt så är det helt enkelt för mycket pengar att hantera. Jag själv t ex hade nog inte varit speciellt sparsam om jag fått 10 miljoner när jag var 18-20 år...


Nu är det måndag och jobbet hägrar. Det blir spännande att se hur börsen går fram till Nyår, jag tror att vi får se uppgång iaf i några månader framöver, efter nyår när Julyran har lagt sig tror jag börsen måste börja oroa sig för något nytt=nedgång. Tills dess blir det att försöka spara undan så mycket pengar som möjligt.

Det har varit en hel del utgifter nu men jag får spara undan det lilla jag kan. Igår beställde vi ett nytt mobilt bredband, 16 mbit OBEGRÄNSAD surf. Så nu kommer vi äntligen kunna köra spotify och Youtube utan att behöva oroa oss för en sänkt hastighet.

Hoppas Ni får en bra start på veckan!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

J sa...

Min egna lilla teori kring det där är att folk som tjänar ihop sina miljoner genom att spara, investera och jobba hårt har nån slags savy som gör att de sällan förlorar allt och bli panka.

Människor som blir rika över en natt pga tex lottovinst fortsätter ofta sitt beteende från innan, men i större skala förstås. Snart står de på bar backe eller vad det heter.

john sa...

#J

Den teorin stämmer säkert J. Jag har inte vunnit några större pengar på lotter än i mitt liv, vi får hoppas det förblir så ;)
Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!