.

onsdag 15 december 2010

Nytt Akiteköp igår, jag drar mig mot råvaror...

Jag sitter här med en kopp kaffe i handen och ska snart iväg och jobba men jag måste först berätta att igår så började jag min nya resa mot råvarornas värld.

 Istället för att köpa in mig direkt i en råvara började jag lite försiktigt med 500 aktier i gruvbolaget "Northland Resources" som är noterat på oslo och Torontobörsen. Gruvstarten är inte planerad förrän sent 2012 men jag känner att det skall bli riktigt kul att få vara med från början. Troligtvis blir det några nyemmissioner på vägen dit möjligtvis blir det så att jag fyller på med lite mer aktier om allt ser bra ut för bolaget.
Jag hittade en bra analys på Redeye om Nothland Resources

Nu till jobbet, ha en bra dag!

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Jag har också en mindre post i bolaget. Som krydda. :)

Simon sa...

En annan krydda är beowulf mining, mycket starkare så krydda inte med för mycket, om ni inte vågar förstås ;)

john sa...

#Per Penning
Ja man får nog se det som en liten krydda än så länge. Jag tror det behövs lite mer definitiva/bekräftade uppgifter för att aktiekursen skall börja flyga uppåt. När bilder på lastbilar och grävmaskiner i drift börjar dyka upp på nätet tror jag vi kan vara säkra på vår investering!

#Simon
Jag tittade på det bolaget för något år sedan men satsade några hundra kronor på Botnia exploration (upp ca 85% i dagsläget). Jag ser att Beowulf har stigit ca 400% på ett år, ganska bra avkastning =) är det pga spekulation/triggande av aktien eller har bolaget hittat fyndigheter?

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!