.

måndag 1 november 2010

Utveckling min utdelningsportfölj Nov

Då var det dags för en uppdatering av hur det har gått för min Utdelningsportfölj under förra månaden. Jag yrade för någon månad sedan om att jag hade räknat fel eftersom jag tyckte det var konstigt att portföljen hade minskat i värde fastän avkastningen i procent hade ökat. Nu vet jag att det så klart berodde på att dollarn hade minskat i värde=minskat värde på mina Amerikanska aktier....




Som ni ser har porföljen ökat med 3,3% mellan Oktober och November. Värdeökningen kommer ifrån tre olika håll: Utdelningar, värdeökning och tillsatta likvida medel. Denna månaden kom nästan all ökning från Likvida medel och Utdelningar.

Värdeökning på mina aktier sedan inköp:

H&M +31,08%


Astra Zeneca +0,60%


Mc Donalds +37,97%


Peyto +15,27%


Realty Income +36,97%


Ratos +20,05%


Coca Cola +25,72%


Medel: +23,95%


Jag har ännu inte lyckats sälja av mina Millicomaktier eftersom dom fortfarande står på minus, för tillfället ligger dom på -5,83% så jag får helt enkelt ligga lågt tills kursen stiger.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!