.

onsdag 24 november 2010

Silver och lön

Jag satt igår och letade efter en silvertacka/mynt att köpa på Tradera. Det var några månader sedan jag köpte något sist så jag blev ganska förvånad när jag såg hur dyra alla silvermynt blivit om man jämför med för ett halvår/år sedan.
Förr kunde jag kamma hem silvermynt och tackor för runt 180-2
00 kronor inkl frakt. I går när jag kollade så såldes de flesta för 280-300 Kronor. Pga av detta "höga" pris så kunde jag inte riktigt med att köpa något utan jag la ett skambud på 210 kronor, vi får så om det blir det vinnande budet =)

Å andra sidan är det bra att priset går upp på silver eftersom då ökar värdet på mina redan köpta ädelmetaller. Som sagt det känns lite jobbigt att köpa något för en hundralapp mer nu än vad man gjorde förr MEN man kan inte både ha kakan och äta den....

För övrigt så kan jag tipsa om att Liberty Silver snart kommer ut med 2011 års prägling av sina egna silvermynt, 294 kr exl frakt.

På tal om något helt annat så är det löning i morgon och den är väldigt välkommen in på mitt konto. Jag och sambon köpte nästan alla Julklappar förra veckan så det känns skönt att inte behöva använda denna lönen till det. Nu ska jag iväg och jobba, hoppas Ni får en bra dag!

Mvh //Ekonomisk Trygghet


*Bild tagen från Silvercoinsmart.com


2 kommentarer:

aktiespartacus sa...

Vi inhandlade också julklapparna för en tid sedan. Julruschen är något jag har så svårt för. :/

john sa...

#aktiespartacus

Ja det är riktigt gött att ha det gjort!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!