.

torsdag 11 november 2010

Nytt Domännamn köpt, Nu kör vi en ny sida!

Som Ni kanske vet har jag börjat lite smått med att bygga informationssidor sk SEO (läs mer om mina tidigare projekt på etiketten SEO). Jag använder mig utav en gratistjänst som heter n.nu.
Eftersom jag ännu inte har uppgraderat till betaltjänsten finns det vissa restriktioner men för några veckor sedan kom en glad nyhet eftersom utvecklaren av n.nu bestämde sig för att göra domänlänkning möjligt även för oss med gratisversionen.


Iom detta så har jag bytt adress på min alltomkreatinsida till en .com-adress (www.alltomkreatin.com) dessutom registrerade jag igår ett helt nytt domännamn som jag dock inte nämner namnet på ännu eftersom jag inte börjat bygga på sidan ännu.

Av mina två första informationssidor (Planeter och Kreatin) så är det faktiskt Planeter som har givit mest intäkter, nu kanske detta kommer att ändras om några veckor när den nya .com adressen kommer får fart men jag är som sagt positivt överraskad med Planetsidan. Det är inga jättesummor vi pratar om (inte ens hundra kronor) men snart har jag tjänat in årsavgiften på en av mina registerade domäner vilket är en riktigt skön känsla! =)

Det jag kan säga om den kommande sidan är att det är sjukt stor konkurrens på google dvs ett väldigt populärt ämne att söka på. Jag vet inte om jag har tagit mig vatten över huvudet men jag känner att detta ämne är det enda som jag vill skriva om och är intresserad av.
Jag tror inte att jag hade haft tålamod/motivation till att sitta och skriva långa stycken om t ex mögelsanering, mask i magen, vinterdäck etc...

Men som sagt om jag lyckas komma in på förstasidan kan det nog bli ganska mycket reklamintäkter....

//Ekonomisk Trygghet




9 kommentarer:

bli Rik & Ekonomiskt Fri sa...

he, he ...

Sitta själv och skriva om saker man inte själv är intresserad av, är nästan ett måste OM man vill bygga ut sitt "site imperium".

När du sedan får inkomster så rekommenderar jag dig att hitta skribenter som skriver åt dig, när du vet att just "denna nisch" ger pengar. (man testar med en enkel en-sides-site)

Lycka till!

Håkan på Spara-Placera.se sa...

Spännande att följa dina projekt. Jag gör också denna typ av informationssidor och tycker att det ger mig mycket. I valet av ämne så väger jag oftast tre faktorer. 1. Mitt egna intresse, 2. Intresse bland folk att läsa om detta, 3. Inkomstpotential. När dessa tre sammanfaller så är det bara att köra ;)

Lev vl! / Håkan

john sa...

#Bli Rik och ekonomiskt fri

Jo det har du helt rätt i. Antingen får jag skaffa mig nya intressen varje vecka eller som du skriver, låta andra skriva åt mig när jag jobbat upp mig lite.

#Håkan på Spara, Placera

Tack!
Det låter som bra kriterier du har. Att välja lite efter intresse tycker jag är bra, man skall ju inte göra något som man verkligen inte har motivation till. i dagsläget hade jag iaf haft svårt för att göra en sida om grytlappar =)

Lycka till med dina Informationssidor!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

J sa...

Kul! Ska bli spännande att följa utvecklingen, hör som sagt gärna av dig om man kan hjälpa till med något =)

john sa...

#J

Tack så mycket! Jag kommer säkert höra av mig framöver, det brukar alltid dyka upp något problem =)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

john sa...

#40procenr 20år

Tack så mycket! JA det är många bra stilrena mallar man kan välja mellan genom tjänsten n.nu

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Mot Miljonen sa...

Tjena JOhn!

Kul att du är på G, det är bara att vidare på ditt inslagna spår så kommer du snart sitta med ett eget siteimperium ;-)

Kör så ryker!

john sa...

#Mot miljonen

Hej!

Tack så mycket! Jag jobbar mig framåt väldigt långsamt men säkert =)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Rasmus / Betalda Undersökningar sa...

Låter ju riktigt bra. Jag kör lite på samma koncept men jag skapar gratis bloggar på blogger och sen lägger upp lite affiliatelänkar.

Funkar väldigt bra och kul att höra någon som också kör gratis varianten. 95% av alla kör ju med wordpress dessa dagar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!