.

torsdag 25 november 2010

Certifikat eller Fond, vad skall man välja? (råvaror)

Jag har sneglat lite på Handelsbanken`s råvaruinstrument och funderar på att investera i en fond alt certifikat.

Vad jag är lite osäker på är om jag skall välja att investera i Råvarufonden eller Certifikatet som följer Handelsbanken`s Råvaruindex.

Vad jag har förstått så följer bägge instrumenten exakt samma råvaror och dessutom är förvaltningsavgiften 0,7% på bägge, så vad är då skillnaden på Intrumenten förutom att det ena är ett certifikat och den andra en fond?

Vad rekommenderar Ni att jag Investerar i, fond eller Certifikat?

Mvh //Ekonomisk Trygghet


2 kommentarer:

J sa...

RBS har certifikat som mig veterligen är avgiftsfria (utöver courtage) när de inte är valutasäkrade. Kolla in dem =)

john sa...

#J

Tack för tipset , dom ska kollas in!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!