.

måndag 8 november 2010

Måndag, jobba med fastigheter

Äntligen måndag!

Jag trodde det skulle bli kallt nu ett tag men i morse närjag tittade ut genom fönstret regnade det igen.

Jag var nere på Hemmakväll igår och kunde inte låta bli att köpa spelet "Far Cry 2" eftersom det endast kostade 49Kr! Med tankte på att spelet endast är 2-3 år gammalt tycker jag att det var ett riktigt bra pris. Det är konstigt att teknikprylar sjunker i värde så pass fort....

Jag har de senaste dagarna funderat lite på vad jag vil göra med mitt liv och jobba med. En sak jag gärna vill ha gjort är att investera i ett hus med kanske 2-3 lägenheter som jag hyr ut. Jag vet att det är mycket jobb med detta men eftersom jag verkligen villl göra det så har jag inga problem alls med att jobba extra utöver mitt vanliga jobb. Anledningen till att jag max vill ha högst 3 lägenheter att sköta om är helt enkelt för att mer hyresgäster=mer jobb/oförutsedda händelser etc...

Det vore helt underbart om man kom över en fastighet till ett bra pris som redan är full uthyrd. Lyckas man då få en bra ränta på lånet så kommer man att ha ett positivt kassaflöde från första början.
Sen måste man givetvis ta med skatter/avgifter etc.. i beräkningarna också, dessutom kommer jag inte att ta ut några pengar ur bolaget de första 2 åren eftersom det måste finnas en buffert att ta av om renoveringar måste göras.

Jo detta är något som jag verkligen vill göra i framtiden. Min sambo fick hejda mig lite i helgen och sa att jag kanske borde vänta lite med detta tills vi byggt klart stugan, och det har hon helt rätt i =)

Så om jag fortfarande har kvar denna drömmen om ett år så kommer jag satsa på det.

Trevlig Måndag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

http://frisomfan.bloggsida.se/kategori/hyresfastigeter

john sa...

#Anonym

Länken verkar inte fungera, jag har provat med Explorer, Firefox och i mobilen. Det står Bad Gateway. Men jag tackar för länken ändå =)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

J sa...

Haha vi är nog rätt lika =) Massa idéer och planer, och turligt nog också partners som hindrar oss från att göra allt på samma gång!

john sa...

#J

hehe ja ibland är det bra att ha någon som tar ner en på Jorden. Jag är nog ganska impulsiv när jag väl kommer på nya saker att göra.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

john sa...

#Anonym (igen)

Nu funkar länken, tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!