.

söndag 7 mars 2010

Utveckling min Utdelningsportfölj Mars

Då var det dags för ännu en uppdatering om hur det går för min utdelningsportfölj:


Jag kanske har varit lite otydlig men tanken är att skriva i början av varje månad hur portföljen gått under föregående månad. Portföljen har gått -0,7% sedan mitt förra inlägg som jag gjorde i början av feb. Det är alltså inte under hela mars den gått -0,7% som det kanske ser ut enligt bilden (det är givetvis omöjligt eftersom Mars ännu inte är slut men tänker mer på framtida läsare...)

Detta är första gången sedan jag började föra statistik i Sep som Portföljen gått ner i värde. Anledningen är helt enkelt att kurserna gått ner (astra Zeneca har backat en del sen sist) och för att jag inte gjort några nya investeringar. Eftersom det är en utdelningsportfölj spelar dock detta ingen större roll för mig eftersom utdelningarna fortsätter trilla in som planerat.

Jag tror jag kanske hade givit Er och mig själv en mer rättvis bild om jag tagit med likvida medel i portföljen eftersom då portföljen ökar i värde när jag får utdelningar, jag får se hur det blir nästa gång jag uppdaterar.....

2 kommentarer:

Valutamaklare.se sa...

En liten nergång kan ju faktiskt göra en lite mer motiverad ibland. Så länge det inte går ner mer än så tycker jag bara du ska bita ihop och hålla ut lite mer. Så kommer det snart vända.

john sa...

#Valutamaklare.se

Ja precis, jag har räknat med att portföljen kommer gå ner lite vissa månader det är helt naturligt. Nu kommer jag troligen i framtiden ta med likvida medel i beräkningen också så förhoppningsvis gör utdelningarna så att portföljen går plus varje månad.

Mvh ///Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!