.

torsdag 18 mars 2010

Koppartackor köpta

Igår trillade 2 st koppartackor ner i brevlådan!




Först och främst vill jag TACKA mr. J på En entreprenörs blogg för Koppartackorna. Det var nämnligen av denna herre jag köpte koppar`n. Bra mailkontakt och riktigt snabb leverans. TACK!

Bilden ovan gör inte tackan alls rättvis jag tycker t om att dom är finare än både guld och silvertackorna. Tackorna ligger på 1 Oz styck vilket är ca 31,1 Gram, renheten är 0.999% och motivet är som ner ser en älg liggandes på rygg.

Idag åker dom in på Swedbanks bankfack som jag nyss skaffat. Det kommer säkerligen bli mer köp av fysiska ädelmetaller/koppar under året eftersom jag strävar efter att ha 10% av min investeringar i fysiska ädelmetaller.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mycket är dom värda? koppar är väll relativt billigt i kg pris?

J sa...

Hahaha en älg liggandes på rygg =D
Ja koppar är riktigt vackert, lite extra färg i bankfacket. Tack själv, det var en smidig affär!

Anonym: De är ganska ovanliga så marknaden sätter värdet. Precis som med andra tackor betalar man mer än spotpriset, och det gäller speciellt för koppar eftersom tillverkningsprocessen är dyr. (Läs här om du vill.
Men mellan 50 och 90 har jag sett dom gå för.

Auri sacra fames sa...

Hej John!
Det måste vara en trött älg=)
Vad betalar du för bankfacket?

Herr K sa...

Jag fick mina koppartackor igår också, riktigt fina!

J sa...

Herr K: Skönt att höra!

J sa...

Nu fattade jag TACKA också. =D Bättre sent än aldrig.

john sa...

#Auri sacra fames

Hehe ja han är nog gammal ;) Bankfacket kostade några hundralappar per år, jag vet inte exakt summa eftersom det var min sambo som skaffade det (jag är inte kund hos swedbank). Kan återkomma när jag vet exakt!

#Herr K
Det låter bra det!, visst var dom riktigt fina?

#J
Hehe Jag har riktigt dålig humor så det var tur att någon fattade skämtet iaf.. =)

mvh //Ekonomisk trygghet

Auri sacra fames sa...

Gör gärna det=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!