.

torsdag 29 juli 2010

Semestern snart över, ångest?

Då är semestern snart slut och på Måndag börjar jag jobbet igen, ångesten börjar krypa lite smått i nacken och det är vid sådana här tillfällen man börjar fundera på att byta jobb...

Nu är det väl inte riktigt så illa att jag har stor ångest för att jag skall börja jobba igen MEN det hade varit mycket mera tillfredsställande att jobba med något som jag verkligen brinner för/tycker om.

Drömmen är väl att ha ett eget företag/jobba hemifrån men problemet är bara att jag inte riktigt vet vad det är jag skall jobba med. Visst jag KANSKE hade klarat att tjäna iaf lite pengar på sk SEO/reklamsidor men eftersom jag inte tycker det är speciellt kul att jobba inom det området vill jag inte påbörja något sådant, och det är väl lite det som det handlar om, att man måste tycka det är kul att jobba också och inte bara göra det för pengarnas skull.

Att starta eget och sälja en produkt, jovisst det ligger mig varmare om hjärtat och detta kanske är något som jag kan starta lite smått vid sidan av mitt "vanliga" jobb som en början. Sedan kommer vi till mitt andra alternativ som är Aktier. Detta ligger mig varmast om hjärtat men kräver att jag har ett mycket större kapital än vad jag har i dagsläget.

Hur som helst så kanske jag borde ta tag i mitt liv och starta upp någon liten verksamhet vid sidan om mitt "tråkiga" jobb?

Mvh //Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

J sa...

Det tycker jag absolut att du ska! Tänk såhär: Om ekonomin kraschade och du aldrig fick betalt igen, vad skulle du syssla med då? Vad skulle du göra på dagarna fast du visste att du inte fick betalt för det?

Det ska du syssla med.

Var inte rädd om du inte kommer på det direkt heller, det har tagit mig två företag och hundratals idéer att inse vad jag vill syssla med. =)

john sa...

#J

Du har helt rätt J, jag måste ta tag i det om det skall hända något. Jag får helt enkelt tänka till lite och försöka komma på något bra.

Om jag vore arbetslös hade jag antagligen försökt göra mig en liten profit på börsen, dock känns det i nuläget som att jag har alldeles för lite kunskap och pengar för att livnära mig på detta...

Herr K sa...

Du vet ju att både jag & J sysslar med seo och annat kul på nätet, och för egen del måste jag säga att det inte är raketvetenskap.

J har ju bl a en webbutik, vilket är något man kan driva vid sidan av jobbet (så länge det inte går ruggigt bra förstås...)

En annan har långt kvar innan jag kan leva på mina seo-inkomster, men de betalar (nästan) matkostnaderna varje månad, vilket jag vet var ditt första steg med aktieutdelningar ;-)

john sa...

#Herr K
Det är väldigt inspirerande å höra att du kommit så pass långt i dina SEO/reklamintäkter! jag vill gärna prova men innerst inne tror jag att det är mestadels pengarna jag kommer göra det för och det känns inte rätt. Men som sagt det låter lockande =)

Däremot att starta en Webshop ligger mig varmare om hjärtat, jag har varit i startgroparna förut men jag tror jag gav upp för lätt. J säljer ju den ultimata produkten. Låga Inköpskostnader och inget garantikrångel som det brukar vara med t ex elektronikprodukter =)

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!