.

fredag 23 juli 2010

Bild på tomt och semester

Jag har fortfarande semester men tänkte titta in på bloggen och säga hej iaf. Just nu tar jag det väldigt lugnt både med börsen och bloggandet. Fördelen med att ta det lugnt är att jag kan samla likvida medel och förhoppningsvis börja investera när börsen faller lagom till jag börjar jobba igen ;)





Ovan ser ni en bild på tomten som vi har köpt. Det står MYCKET träd på marken som ni ser. Nästan alla träd som är längst till höger på bild skall huggas ner så det kommer nog bli bra i slutändan. Träden som ligger ner i en hög högg vi ner själva med yxa men de andra kommer att sågas med motorsåg (Det var jobbigt att hugga med yx).

Mvh //Ekonomisk Trygghet

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar till en vacker tomt! Idag sitter jag och njuter i min lilla stuga på en just så vacker tomt. Men visst, mycket arbete har det varit men det har varigt roligt! I hela 25 år! Gratulerar en gång till!

john sa...

#Anonym

Tack så mycket!
Det var kul å höra att du har lyckats och dessutom haft den så pass länge!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

inte miljonär än sa...

Nice!

Ser härligt ut och du kommer säkert att få en del jobb där.. :-)

Skulle själv kunna tänka mig ett sådant projekt ngn gång så lite avis blir jag nästan, fortsatt lycka till!

J sa...

Träd är bra, då kan ni slänga in en vedkamin som värmer kåken på vintern. =)

john sa...

#Inte miljonär än

Tack! Ja det skall bli kul detta, hoppas allt går bra bara =)

#J

Det var tanken från början men av olika anledningar har vi valt bort kamin (kommer ha element och luftvärmepump).
Så nu är vårat största problem hur vi skall få bort allt virke från tomten =) Släkt och vänner kommer ta en del men det kommer fortfarande vara mycket virke som måste bort.
Dock borde det inte vara några problem om man gör lite reklam för gratis virke vid avhämtning i den lokala mataffären (hoppas vi på).

Mvh //Eko Trygghet

J sa...

Nej det går nog lätt att bli av med allt om man vill. Kan vara bra att spara nån stock om man i framtiden vill göra en liten kryddtäppa eller minipotatisland eller motsv. =)
Gillar luftvärme också, billigt och effektivt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!