.

måndag 5 juli 2010

En Ny vecka

Ja ännu en vecka står på agendan och jag inväntar utdelningar från Coca Cola som delades ut den 1 Juli. Förhoppningsvis dyker dom upp på kontot inom en snar framtid.

Jag har läst lite om Investmentbolaget Svolder på diverse bloggar/sidor och lite sugen är man allt på att gå in i bolaget nu. För tillfället handlas aktien med en rabatt på ca 9% (aktien värderas till 70 Kr/st). Dock ligger direktavkastningen på "endast" 4,72% för tillfället vilket iof är bra men under min personliga gräns som numera ligger på 5%...

Idag är det den 5 Juli och om jag inte minns fel har USA-börsen stängt pga helgdagen "Independence Day" med Will Smith i spetsen, alltså blir det ingen rörelse i BPaktien idag som jag bevakar jämt och ständigt.



Det var väl det hela för idag, inte mycket att rapportera med andra ord.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

3 kommentarer:

Gustav sa...

BP handlas även på London-börsen, så du kan kolla på http://www.google.com/finance?q=LON:BP för dagens rörelser.

Anonym sa...

Vill man gå in i Svolder så tror jag man ska gå in snart, aktien brukar oftast handlas upp innan utdelningen nu i November..

john sa...

#Gustav

Det tänkte jag inte på, tack för tipset!

#Anonym

Ja precis handlar man aktien i värdestegringssyfte är det nog en bra idè att gå in nu


Mvh //Eko trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!