.

onsdag 7 juli 2010

Onsdag Morgon

BP steg några dollar under gårdagen vilket innebär att jag är ännu längre ifrån mitt ingångspris som jag har satt på runt 25 dollar. Jaja det är bara att ligga lågt och fortsätta samla likvider, nu när även den Svenska börsen fick sig en liten uppsving är NCC ej heller köpvärd enligt mina direktavkastningskriterier.

Men på ett sätt känns det skönt när det går uppåt på börsen, jag kan koppla av mer och njuta av sommaren, dessutom har jag då tid att som sagt samla likvida medel vilket jag är väldigt dålig på, jag har princip legat fullinvesterad hela tiden sedan mitt sparande började.

I veckorna kommer Rapporter från några intressanta bolag, jag har inte kollat upp hur det ligger till med respektive aktie för tillfället men tror Ni på en bra rapport från något av nedanstående bolag kan det vara en bra idè att lägga sig i position nu för att sedan sälja efter den förhoppningsvis positiva rapporten:

13 Juli Investor, SEB

15 Juli SKF, Axfood

19 Juli Boliden, Electrolux

20 Juli Alfa Laval, Sandvik

21 Juli Nordnet, SCA

29 Juli Astra Zeneca


Jag själv är faktiskt lite sugen på att gå in i Astra Zeneca och sälja av efter rapporten, dock måste jag först läsa på lite hur det egentligen går för bolaget och om det är troligt att det blir en bra delårsrapport. Om det nu inte blir en bra rapport så kan jag alltid ligga kvar långsiktigt i aktien i utdelningssyfte, alltså en Win-Win-situation =)
Å andra sidan kan man köpa ett certifikat som ger 3 gångers hävstång i Astra Zeneca, detta innebär dock att jag inte får några utdelningar från bolaget.

Hur tror ni Rapporten från Astra Zeneca kommer att se ut, Positiv, negativ?

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

aktiespartacus sa...

Astra har ju stigit 12-13% de senaste tre månaderna redan så själv har jag inte köpt något i dem på sistonde då jag tycker aktien börjar bli lite dyr redan. Tror på positiv rapport.

john sa...

Det har du helt rätt i aktiespartacus, att aktien börjar kännas dyr, man får väl hoppas på en dipp några dagar/vecka innan rapporten, mer kan man inte göra =)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!