.

onsdag 5 maj 2010

Utveckling min utdelningsportfölj Maj

Här kommer diagrammet som jag knåpade ihop för 2 dagar sedan. Det visar som vanligt hur min utdelningsportfölj har utvecklats under föregående månad.



Portföljen har stigit med 9,2 procent. Troligvis kommer jag inte kunna lägga undan så mycket pengar till portföljen under sommarmånaderna pga eventuellt bilköp m.m.. MEN det viktigaste är ju att man iaf lägger undan något.
Jag redovisar här under hur värdeutvecklingen ser ut på mina aktier individuellt:

Astra Zeneca -2,38%

Coca Cola +8,46%

Mc Donalds +25,27%

Peyto Energy trust -1,75%

Realty Income +27,11%

Wilhelmsen +10,71

HM +32,21

Snitt: +14,23%

Astra Zeneca och Peyto Energy trust är de aktier som fortfarande släpar efter lite men med tiden kommer troligvis även dessa stiga till plussidan. Tiden är din bästa vän när det gäller investeringar....

2 kommentarer:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Spännande portfölj!
Själv har jag tankat AZN nu under dipparna.

john sa...

#Magnus

Det låter som en bra strategi du har, Azstra har legat lågt länge och det borde snart komma en uppgång.

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!