.

tisdag 11 maj 2010

Tisdagsuppdatering

Då var det äntligen lite lugnare på börsen eftersom EU-länderna har fixat ihop lite lånepengar till Grekland.... Det blir spännande att se hur börsen utvecklas under veckan.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har börsen en tendens att överreagera på nyheter så det skulle inte förvåna mig om vi får se en markant uppgång idag och i morgon och därefter en liten nedgång till en mer sund värdering. Allt beror helt enkelt på vilka nyheter vi får. Jag själv har suttit kvar med mina innehav under hela Greklandskrisen och känner ingen större oro. Dock hoppas jag på en ny dipp i slutet av månaden =)



För Er som inte har så bra koll på helgdagar (inkl jag själv) har börsen följande öppetider denna vecka:

Onsdag 12 maj:
Sverige: Kl. 09.00-13.00 Övriga börser har öppet som vanligt

Torsdag 13 maj (Kristi himmelfärdsdag)
Sverige: Stängt
Finland: Stängt
Norge: Stängt
Danmark: Stängt
Tyska Xetra och parkettbörserna: Öppet
USA: Öppet
Kanada: Öppet

Fredag 14 maj
Danmark: Stängt
Övriga börser har öppet som vanligt



Till sist kan jag skriva att jag igår noterade att mina utdelningar från H&M hade trillat in på Aktiedepån. Eftersom jag har aktierna i en "vanlig" aktiedepå dras det 30% skatt på dessa vilket är lite surt. Jag vet inte om jag skall flytta över alla mina innehav till en Kapitalförsäkring eller stanna kvar med en del på Aktiedepån, hur som helst så har jag ett år på mig att fundera eftersom HM bara delar ut en gång per år.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!