.

onsdag 26 maj 2010

Aktietips, köpläge Coca Cola?

För Er som har funderat på att köpa in Er i Coca-cola vill jag tipsa om att aktien har sjunkt väldigt mycket de senaste månaderna.

Enligt mig är det ett bra köpläge just nu men har man lite mer is i magen avvaktar man och ser vart kursen bär hän....

Coca-Cola kanske inte har världens bästa direktavkastning men iom att företaget är så pass stort och stabilt väger det upp den nackdelen. Om du vill ha en trygg utdelningsaktie som du slipper oroa dig för var och varannan månad/år så är Coca-Cola en bra sådan!

Coca Colas Ticker: KO

Mvh //Ekonomisk Trygghet

3 kommentarer:

T sa...

för oss svenskar så har dollarn tyvärr stärkts mer än kursen minskat om du förstår vad jag menar... man får således färre aktier för samma belopp.../T

Anonym sa...

Köper du nu så kommer smilegroparna att sjunka ner när USA snart kollapsar och alla aktier störtdyker därefter. Köp efter detta skett istället.

Topse Crets

john sa...

#T
Det har du helt rätt i , jag tänkte inte på detta när jag skrev inlägget, tack!

#Anonym
Jo Usa kommer säkert gå in i en stor kris någon gång, frågan är bara när =)

Mvh Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!