.

måndag 17 maj 2010

Mycket pengar spenderas för tillfället!

Ja som rubriken lyder har jag och min sambo en hel del utgifter framför oss. Det är i sådana här lägen som det är riktigt skönt att ha en BUFFERT (som dock kommer ta slut efter det här =) ).

Det är lite olika saker vi skall köpa men det största inköpet blir en BIL. Japp, vi ska försöka sälja vårt gamla åbäke och kommer att köpa min mors "gamla" bil eftersom hon har köpt en ny. Detta tror jag dock kommer att bli en bra investering eftersom min nuvarande bil inte är pålitlig på något sätt. Det kommer att kännas skönt att ha en bil som man slipper vara orolig över att den skall gå sönder närsomhelst....

För övrigt så kommer vi känna oss riktigt lyxiga med den nya bilen eftersom den har riktigt grymma funktioner såsom Cd-spelare (istllet för kassett) och t om Centrallås! Avundsjuka? ;)

3 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Centrallås har jag hört är riktigt hett nuförtiden.. Det är däruppe i häftighetsnivå med Ipad, Pekmobiler och fusion.

För övrigt är ju bil aldrig en bra investering men nödvändig ibland i detta land och detta samhälle...

J sa...

Ha! Det där har jag i min bil också! Dock inga fönsterhissar. Eller AC. Eller fungerande fläkt. Eller fungerande tuta.

john sa...

#Inte miljonär än

Ja det känns nästan som jag är i framtiden, mycket häftigt måste jag säga =)
mm det är svårt att göra bra bilaffärer men som du säger måste man ibland ha en bil.

#J
Huvudsaken är att bilen startar, det övriga är bara onödigt lyx =)

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!