.

torsdag 13 maj 2010

Bloggen snart ett år

Tiden går fort och jag upptäckte igår att jag snart har haft igång denna bloggen i snart ett år, mitt första inlägg gjorde jag 17 Maj och det kan ni läsa här:
http://www.ekonomisktrygghet.com/2009/05/forsta-inlagget.html

Jag tycker det är kul att läsa igenom mina gamla inlägg lite då och då, dels för att se hur jag har utvecklats men även för att ta tag i gamla ideèr och projekt. Även fasst jag kanske hade lite mera skrivarglöd i början så känns det bra att jag inte har gått ifrån själva grundprincipen i mitt investerande och även vad denna bloggen handlar om. En snabbguide till utdelningsinvestering från 2009:
http://www.ekonomisktrygghet.com/2009/06/passiv-inkomst-genom-aktieutdelningar.html


Jag minns att under de första månaderna så sparade jag väldigt intensivt och tryckte in så mycket pengar jag bara kunde i aktiedepån, att fortsätta lika hårt blir dock svårt i framtiden men just detta hårda sparande i början gjorde så att jag har en ganska bra "grund" att stå på. Nu har jag även andra saker som jag måste lägga undan pengar till ( bl a tomt/husköpet!) därför får jag fördela de sparade pengarna lite mer....


Hursomhelst så kommer jag att fortsätta skriva på denna bloggen även detta året och förhoppningsvis många år framöver. Vad som händer med mitt liv i framtiden är det ingen som vet (inte ens jag) men det får tiden utvisa, jag kanske borde sadla om till författare? :)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

5 kommentarer:

Herr K sa...

Vad trevligt att bloggen snart har födelsedag! Smart Privatekonomi har ett par månader kvar dit, men väl där ska det firas!

Fortsätt skriva i bloggen, den är trevlig att läsa :)

J sa...

Bra historia om mr1 och mr2 =)
Du har en läsvärd blogg, helt klart, hoppas du håller i! Ska bli kul att läsa vidare om husköp och allt.

john sa...

#Herr K
Låter bra det, bjuder du på whisky och snus på ditt kalas? ;)
Tack!

#J
Tack så mycket!
Mr1 och Mr2 är en väldig läsvärd novell =)

Mvh //Ekonomisk trygghet

Herr K sa...

Självklart! ;)

john sa...

#40procent

Precis pengarna som jag sparat ihop kommer bara att växa mer ju längretid det går! Tack så mycket och tack för all inspiration jag fått från dig och din blogg, det var tack vare dig som jag startade denna bloggen =)

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!