.

onsdag 14 oktober 2009

Wlhelmsen, bra läge att köpa?

Jag har funderat lite på mitt nästkommande aktieköp. Ett företag som jag fått upp ögonen för är Wilhelmsen som är noterat på den Norska börsen. Företaget delar ut i Maj och November (taget från dollarkursen.com) och direktavkastningen ligger på ca 3,3 procent i dagsläget om jag sett rätt.


Företaget har sänkt sina utdelningar ganska så drastiskt de senaste åren och även aktiekursen har dippat ganska bra de senaste 5 åren. Så OM jag köper denna aktie så kommer jag lägga den i min "högriskportfölj". Alltså inte i den trygga utdelningsportföljen...








Diagrammet sträcker sig över en 5 års-period. Så om man ska gå in i bolaget är det enligt mig ett bra läge att göra det nu. Inte i utdelningssyfte utan förhoppningsvis kommer värdet på själva aktien öka inom de närmsta åren...

Vill ni veta mer om vad bolaget sysslar med kan ni läsa det HÄR (Marina tjänster)

Detta är ett bolag jag kommer analysera mer i framtiden. Jag ska titta mer på nyckeltal och historik innan jag bestämmer mig.

Vad tror ni om detta bolag, verkar det lovande?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!