.

söndag 25 oktober 2009

Löning i morgon

Då var det äntligen dags för lön igen. Om 20 år har jag förhoppningsvis en till "lön" i form av aktieutdelningar.

Nästa månad kommer jag titta lite mera på Olje/gasbolag. Även bolag som utvinner guld/silver har börjar intressera mig mera. I första hand blir det nordiska (helst svenska) som jag kommer inrikta mig på dels för att det är lägre courtage än de Amerikanska och dels för att man/jag slipper orosmomentet med valutan.

I övrigt så börjar jag komma på banan igen efter alla de hemska tandläkarbesöken. Nu får jag bara hoppas att bilen går igenom besiktingen smärtfritt i början av nästa månad, "svettigt"!

5 kommentarer:

Auri Sacra Fames sa...

Vi har också besiktning på min sambos bil i början av nästa månad. Fredagen den 13 närmare bestämt, bra datum då jag inte kommer glömma bort och därigenom missa tiden=)

john sa...

fredagen den 13, INGET BRA DATUM ATT BESIKTA BILEN PÅ =D

Ekonomizonen sa...

Jag gav upp det där med bil, med de kostnader jag hade i underhåll, skatt och försäkring är det numer billigare att ta taxi de få gånger cykeln inte räcker till.

inte miljonär än sa...

Tandläkarbesök är ingen rolig historia, jag vet hur det är. Efter att en kollega haft massor av otäcka sådana under hösten har jag nu bestämt mig för att starta ett nytt buffertsparande: tandläkarbufferten...

20 år, det är en lång tid att vänta... Fast det kanske ligger något i den gamla devisen " den som väntar på ngt gott..."

Hur går det med företagsplanerna förresten?

john sa...

#Ekonomizonen
Ja om jag hade bott i en större stad så hade jag nog också skippat bilen, den kostar mer än vad man tror. Det måste kännas skönt på ett sätt att vara bilfri.

#Inte miljonär än
Det låter som en bra idè med tandläkarbuffert! Problemen kommer när man minst anar det, och oftast blir det dyrt...
Ja 20 år är en väldigt lång tid. Det är mycket möjligt att jag ändrar mitt slutmål på vägen dit, tex att jag nöjer mig med att utdelningarna betalar mina boendekostnader. Men vi får se, mycket kan hända på 20 år =)

Till skillnad från dig så har jag lagt företagsplanerna på hyllan tills vidare. Efter ett litet misslyckande så kände jag att jag hellre ville få in så mycket pengar som möjigt i börsen istället för att satsa allt på företaget. Speciellt nu när börsen är billig... Men jag kommer säkerligen göra ett nytt försök nån gång i framtiden!

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!