.

måndag 12 oktober 2009

Utdelningar från Coca Cola

Idag när jag loggade in på min Kapitalförsäkring såg jag att jag fått utdelningar fran Coca Cola, och det är ju alltid trevligt!

Coca cola delar precis som Mc Donalds ut 4 gånger per år. Det som är bra med att äga utländska Aktiebolag är att man inte behöver vänta ända till våren för att få utdelningar. Min tanke är att ha en portfölj som ger utdelningar VARJE månad.

För er som har tänkt handla på de Kanadensiska börserna idag kan jag meddela att:

"Måndag den 12 oktober är börserna i Kanada stängda med anledning av den nationella helgdagen Thanksgiving Day." (Taget från Nordnet).



Nu får jag gå tillbaks till hundpassandet, puh!

4 kommentarer:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Själv fick jag mina stålar från Coca-Cola 5 Oktober...!

john sa...

Tjena magnus!

Får man fråga vad du gör med dina utdelningar, återinvesterar?

Mvh //Ekonomisk trygghet

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Hej!

Jo det stämmer. Återinvesterar i något av mina bolag. Själv då?

john sa...

Ja jag återinvesterar också.

Eftersom jag inte får ut några höga summor än så länge i form av utdelningar så är jag glad över att dom iaf oftast täcker courtaget på nya investeringar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!