.

onsdag 1 maj 2013

Portföljutveckling 1 Maj

Då var det dags för en redovisning över hur min portfölj utvecklats sig under April månad. Portföljen ökade med hela +0,13% vilket jag ändå får vara ganska nöjd med eftersom Northland Resources tappade en hel del tidigare i veckan (Ja, aktien kunde sjunka mer även om det kändes otroligt)

Att jag ändå gått plus under April månad beror mestadels på att jag satt in pengar på aktiekontot. En del har påpekat att det är "fusk" när man räknar med eget tillsatt kapital men jag kommer dock fortsätta redovisa på samma sätt som tidigare eftersom det känns enklast så.

För Er som är intresserade över hur aktiekursen utvecklat sig sedan inköp kommer listan här:

Astra Zeneca +0,08%
Northland Resources -96,85%
Ratos -37,69%
Fortum +0,52%
H&M +29,00%
P&G +17,75%

Nu är det bara att kämpa vidare och leta efter nya inköp. Kanske är det dags att titta över atlanten igen på stora, stabila kvartalsutdelande bolag igen?

Mvh
Ekonomisk Trygghet


2 kommentarer:

Kalle Kr sa...

Du ligger kvar i naur?

Anonym sa...

@kalle kr

Ja jag har kvar mina aktier i Naur. Dom är bara värda några tusenlappar för tillfället. Jag kommer antagligen inte sälja aktierna på ett bra tag, dom får ligga där och påminna mig om att man inte ska gå in för tungt i ett enskilt bolag...

Mvh
Eko Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!