.

onsdag 15 maj 2013

Sälja Astra Zeneca, in i JNJ?

Hmm ja detta är något jag börjar fundera på nu när Astra Zeneca äntligen har klättrat sig upp till mitt inköpspris igen. Visst bolaget har givit mig fina utdelningar med bra direktavkastning i några år nu men jag personligen är väldigt dåligt insatt i medicinbranschen och det känns som att Astra Zeneca har haft det väldigt kämpigt den senaste tiden med billigare konkurrenter som tar allt större andelar.




Fördelen med att investera i läkemedel och forskning är att folk troligtvis alltid kommer behöva köpa läkemedel. Sjukvården behöver produkter och nya sjukdomar uppstår osv...




Ett alternativ till Astra Zeneca vore att istället investera i Johnson&Johnson som förutom läkemedel även säljer dagligvaruprodukter såsom Plåster, Babyvård, tandvårdsprodukter och andra diverse produkter som man kan hitta i den lokala ICA-butiken.

Som sagt, jag får ta och läsa på lite mer om Astra Zeneca och se hur framtidsutsikterna ser ut för bolaget. Kanske blir det så att jag behåller Astra och dessutom köper lite aktier i Johnson&Johnson?

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!