.

fredag 17 maj 2013

Utdelningar från Procter & Gamble Co

Idag kom utdelningarna från Procter & Gamble in på kontot. I Februari delade bolaget ut 0.562 Dollar/Aktie. Denna gång fick jag 0.602 Dollar/Aktie. Summan som betalades ut idag var således 12,6% högre än den jag fick i Februari.



Eftersom USD/SEK har ändrats en del sedan Februari spelar även valutakursen in en på hur mycket jag får utbetalat. På ett sätt vore det bättre att ha ett ISK-kontot eller liknande i USA eftersom man då själv hade kunnat välja när de amerikanska pengarna ska växlas till Svenska. Jag vet dock inte om det är möjligt att öppna ett Investeringssparkonto i utlandet och hur det fungerar med skatter och dylikt...

Mvh

Ekonomisk Trygghet




2 kommentarer:

Aktieboom sa...

Hej!
Jag bor i Danmark och jag får genom Avanza INTE öppna ett ISK.

Jag vet inte hur det är för dig men jag menar att detta gäller generellt om man inte har sin skatterrättsliga hemvist som Sverige.

john sa...

@aktieboom

Nej just ISK kanske man bara får öppna i det land man är skriven i.

Om man bara vill spekulera i Valutor så kan man ju öppna ett sk valutakonto eller dylikt.

Men det hade som sagt varit bra om man kunde välja själv om ens utdelningar skall växlas om till SEK eller ej.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!