.

tisdag 21 maj 2013

2st länkar från Seeking Alpha

Hittade två fina analyser på Seeking Alpha som behandlar bolagen Johnson&Johnson och Mc Donalds.





Mc Donalds
Riktigt bra inlägg som tar upp hur man kan analysera ett bolag på ett enkelt sätt och få ett hum om hur hög avkastning man kan förvänta sig att få inom de kommande åren (Total Return)

Notera dock att inlägget är skrivet förra året när Mc Donalds aktiekurs låg på runt 90 Dollar.



JNJ
En aktuell analys på Johnson&Johnson. Ett bolag som jag personligen funderar på att gå in i när tillfälle ges.



Som jag säkert har skrivit tidigare, Seeking Alpha är en riktigt bra sida att läsa på om man är intresserad av utdelningsinvestering. Jag får dagligen ett utskick i min mail från Seeking Alpha där jag kan läsa nya artiklar/analyser inriktade på utdelningsinvestering.

Det är bara att klicka på "Alerts" längst upp till höger på sidan. Sen kan man välja vilka kategorier man är intresserad av. Det går även att välja enskilda aktier.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

1 kommentar:

InvesteraMigFri sa...

Tack för länktipsen! Har också spenderat en hel del tid på "Seeking Alpha" och läst diverse artiklar där. Ofta väldigt välgjorda och intressanta för oss som är intresserade av amerikanska bolag.

/InvesteraMigFri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!