.

fredag 31 maj 2013

Portföljutveckling 1 Juni

Passar på att göra en liten uppdatering över hur portföljen utvecklat sig gentemot föregående månad, det är ju trots allt 1 Juni i morgon.

Portföljen har i Maj månad ökat med +3,7% Faktorer som spelat in på värdeförändringen är Valutaskillnader, Tillsatt eget kapital, Utdelningar och värdeförändring på aktierna.

Värdeförändring på mina aktier sedan inköp:

Astra Zeneca +0,3%
Northland Resources -97,8%
Ratos B -42,3%
Fortum +3,5%
H&M +28,2%
P&G +19,5%

I dagsläget består portföljen av ca 25% likvida medel och jag kommer försöka trycka in lite mer pengar i kassan under Juni månad.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

Aktieboom sa...

Hur ser din ägarandel ut i respektive bolag?

john sa...

@Aktieboom

Ägarandelen är ganska jämn i respektive bolag men iom att aktiekursen sjunker/stiger så blir det i slutändan lite skillnad ändå.

T ex så investerade jag alltför mycket pengar i Northland Resources men nu när aktien sjunkit till nästan noll utgör den en väldigt liten del av portföljen.


Tanken är väl att vikta upp innehaven senare när jag har en portfölj jag är nöjd med, dvs köpa mer aktier i de bolag som tillfälligt sjunker i värde. T ex i dagsläget hade jag kunnat tänka mig att köpa mer aktier i Ratos.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Chrimatistikos sa...

Hur mycket har du totalt i aktier?

Anonym sa...

@chrimatistikos

Efter lägenhetsköp och fiaskot med northland recources är portföljen inte värd många kronor ;)

Den är närmare 100 000 kr än 1 miljon, så har du iaf ett hum om storleken på portföljen.

Mvh eko trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!