.

tisdag 29 januari 2013

Reklamintäkter och flytt av aktier

Idag såg jag att mina H&M-aktier kommit in på aktiekontot hos min nya internetmäklare. Nu ska jag bara föra över aktierna till Investeringssparkontot sen är flytten helt klar.

Nu är mina aktier fördelade på två ställen. Hälften i Kapitalförsäkring och andra hälften i ett Investeringssparkonto. Eftersom det är en hel del krångel med att flytta ut aktier ur en KF (courtageavgifter etc...) kommer jag låta aktierna ligga kvar där tills vidare.



En annan positiv sak är att jag har fått in LITE extra likvida medel:

- Reklamintäkter från bloggen

- Återbetalad skatt från Nordnet på utdelningar jag fått år 2010 (Kapitalförsäkring)

I mailet jag fick från Nordnet stod det att skatteverket har medgivit Nordnet rätten att avräkna kupongskatten åt sina kunder. Om jag inte minns fel gällde detta även förra året.

I det avseendet är Kapitalförsäkring smidigare än Investeringssparkonto eftersom man slipper deklareringen helt och hållet.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!