.

torsdag 31 januari 2013

Bra rapport från Fortum

Idag släppte Fortum rapporten för kvartal 4. De flesta siffror som publicerades var över förväntan och jag tror dessutom många (inkl mig själv) blev glada över att bolaget bestämt sig för att även detta året dela ut 1 Euro per aktie i utdelning. Hur stor utdelningsandelen är (Payout ratio) vet jag inte för tillfället men det borde gå att räkna ut genom att skumma igenom rapporten...

Resultatet före skatt (Q4) landade på 538 miljoner Euro vilket blir ca 4,6 miljarder Svenska kronor. Eftersom jag främst är en utdelningsinvesterare så hoppas jag bolaget höjer sin utdelning inom de närmsta åren. Även om 7,2% är en väldigt hög direktavkastning så indikerar utdelningstillväxt att bolaget mår bra (om inte utdelningsandelen höjs kontinuerligt dvs)

Rapporten hittar Ni HÄR




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!