.

måndag 30 juli 2012

Utveckling min portfölj, 30 Juli

Sedan jag senast uppdaterade om min portfölj här på bloggen (7 Juli) har den ökat i värde med +5% Största orsaken till ökningen är lite tillsatta likvida medel + att P&G har ökat en hel del. Även Astra Zeneca verkar stabiliseras en del och de senaste 3 månaderna har varit en uppåttrend. 

Northland Resources är det enda bolag jag har i min portfölj som inte delar ut pengar. Aktien har stått och stampat på ca 5 kronor bra länge nu och jag väntar med spänning på att produktionen skall gå igång (planerat till Q4 i år)

Hurvida jag ska ligga kvar i aktien långsiktigt och vänta tills bolaget börjar dela ut pengar eller om jag ska sälja när kursen stigit till iaf mitt inköpspris har jag inte bestämt än. Hade det varit ett förhoppningsbolag som jag inte trott på vore aktierna sålda för längesedan men eftersom jag känner mig trygg i innehavet så behåller jag posten.

Nackdelen med att vänta in utdelningar är att det kommer ta minst 3-5 år innan Northland börjar dela med sig av vinsten. Å andra sidan kan en bra kursutveckling kompensera för detta.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!