.

tisdag 10 juli 2012

Sålt AvanzaZero

Idag gick MA50 ner under MA200 och jag har nu lagt in en säljorder.
Denna affär kommer att ge mig en förlust på -65 kronor. Personligen tror jag att börsen kommer stiga en del framöver men jag lovade mig själv att följa denna strategi från köp till avslut och det är väl just det som är poängen med en strategi, att man skall följa den utan att blanda in känslor och tro.

Å andra sidan, eftersom man inte betalar courtage eller några andra avgifter i Avanza Zero så gör det inget om falska signaler/små förluster uppstår ibland. Antagligen kommer MA50 bryta upp igenom MA200 snart igen och då är det bara att skjuta in pengarna i fonden på nytt.

Vi får se jag kanske går in i fonden igen när en köpsignal uppstår, strategin var lite för passiv för att passa mig perfekt (jag gillar utdelningsinvestering mer) men eftersom det är en så liten summa jag använder mig utav så kan det vara kul att fortsätta utvärdera MA50/MA200.



4 kommentarer:

XO sa...

Blir intressant att se om din strategi fungerar. Jag bevakar själv MA50/MA200. Vissa påstår att när MA50 skär MA200 uppifrån men samtidigt som MA200 pekar uppåt (som i nuläget) så kan det vara en "falsk" signal.

Har du kollat något på det och har du kollar hur väl den här metoden har fungerat?

Mvh/Xo

john sa...

#xo

Jag har bara hittat data från 2005 (på yahoo finance) och om man tittar under den tidsperioden så har strategin varit ett bra val. Framförallt kom man ur börsen innan raset 2008 som tog knäcken på många investerare.

Angående falska signaler så har jag inte tittat speciellt mycket på det men det är något jag ska se mer på, tack för tipset.Som jag skrev i inlägget så är det ganska smidigt med Avanza Zero eftersom man har "råd" med falska signaler pga att fonden är courtagefri.

Mvh eko trygghet

Anonym sa...

Hej,

hittade din blogg av en slump nu när jag satt och surfade. Du och jag har ungefär samma stragegi och upplägg så det var kul att läsa din blogg. Fortsätt att jobba på, jag är säker på att det kommer löna sig i längden.

Mvh
Plutussson
http://plutusson.blogspot.se/

john sa...

#Plutusson

Tack för kommentaren!

Ja din strategi var väldigt lik den jag kör med Avanza Zero, intressant att du även använder dig utav "björnar" vid nedgång. Är det ok om jag lägger till dig i min "rekommenderade bloggar" lista?

Mvh
Eko Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!