.

måndag 9 november 2009

Realty Income, Kassaflödesinvestering

Utdelningsbloggaren Utdelningsbombad har skrivit en hel del om bolaget Realty Income.

Det intressanta med detta bolaget är att dom delar ut VARJE månad vilket innebär att om man investerar en ganska stor summa pengar i aktien så får man garanterat en slant varje månad som i minsta fall kan täcka courtageavgifterna för andra aktieinvesteringar (förutsatt att bolaget fortsätter dela ut varje månad).

Jag oroade mig lite för att bolaget hade en "Payout-ratio" (utdelningsprocent) på hela 180%! Vad jag har förstått är kravet för sådana här bolag (sk thruster) att dom måste dela ut 90% av vinsten.
Jag frågade Mr Utdelningsbombad och fick då svaret att det var Kassaflödet och inte vinsten dom beräknade det på.
I övrigt verkar det vara ett relativt säkert bolag att investera i, kanske inte lika säkert som "vanliga" trygga utdelningsaktier så som Coca Coca, Mc Donalds, HM m.m... men om man jämför med andra Thruster i USA så anser jag att detta är en av de säkraste.

Som i alla investeringar finns det dock även risker i detta bolag. Utdelningsbombad har skrivit en del risker HÄR


Vem vet, kanske blir detta min nästa Investering i månadsslutet. Som jag har skrivit tidigare så brukar jag alltid bestämma mig i sista sekund.

www.realtyincome.com

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!