.

söndag 22 november 2009

Kommande Investeringar

Planen är att nästa vecka ändra om en hel del i utdelningsportföljen. Efter att jag har insett att Utdelningsinvestering är den rätta vägen för mig att vandra kommer jag skjuta in mer likvida medel i den portföljen.

Tanken är då att sälja av mina Swedbank och Wilhelmsenaktier för att sedan investera de pengarna jag får loss. Företaget jag kommer investera i heter "Realty Income". Jag har tidigare skrivit lite om bolaget HÄR.

Antagligen kommer jag förlora några hundralappar när jag säljer av mina Swedbank och Wilhelmsen pga courtageavgifter och eventuella kursnedgångar men det är en smäll jag får ta. Man lär sig av sina misstag och förmodligen kommer det ta ett tag innan jag lär mig investera på ett sätt som passar mig bra.

Nä nu skippar jag tradingdelen och kör utdelningsinvestering helhjärtat!

//Ekonomisk trygghet

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra! Realty Income är ett riktigt fint bolag. Gillar verkligen dem.
Blir intressant att se om de har köpt några fastigheter under Q4a. Under Q3 köpte de 3 st med en direktavkatning på 10%. Inte illa.
Fortsätter de så, så lär det bli kanon.

//Ninoszize på BS.
//Tobias

john sa...

Ja vi får hoppas att företaget fortsätter dela ut stabila utdelningar. Släpps Q4`s rapport nu i dagarna? Frågan är om jag ska gå in före eller efter rapporten, det lutar åt före.

Mvh //Ekonomisk trygghet

J sa...

Har faktiskt också börjat kolla in RI, nyckeltalen är ju lovande men jag vill se 2009 års årsredovisning innan jag går in.

Anonym sa...

John,

Q4 kommer nog i februari någon gång. De har kalenderår som räkenskapsår. Dock så ser jag ändå fram emot Q4a pg.a om de lyckats med att behålla sin uthyrningsgrad samt köpt nya fastigheter.

Jag kommer nog öka om vi kommer ner mot $23 eller så. $25 känns lite dyrt tycker jag.
/Ninoszize

john sa...

#J
Ja det är nog en god idè att se rapport innan investering. Själv är jag otålig och vill in så fort som möjligt =)

#Anonym
Ok då är det alltså ett tag kvar till Q4. Ja vi får hoppas att det rullar på för företaget. Jag läste att dom hade fastigheter i 49 hela 49 stater... Vet du om även USA "thruster" beläggs med skatt 2011 eller är det bara i Kanada?

Jag är inte så insatt i den frågan.

Mvh //Ekonomisk trygghet

Anonym sa...

Det är bara i Kanada vad jag vet. Så för Realtys fall är det lugnt!:)

Annars hade jag nog inte ägt några Realty faktiskt. /Ninoszize

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!