.

måndag 2 maj 2011

Utveckling min utdelningsportfölj Maj 2011

Då var det dags för att redovisa hur det har gått för min portfölj under föregående månad.

Portföljen har ökat med ynka +1,3% under månaden och om jag inte hade skjutit till lite likvida medel så hade jag legat på minus...

Nu hoppas jag att det går lite bättre under Maj månad, en sak som jag ser fram emot är utdelningarna ifrån H&M som borde dyka upp snart (har inte koll på exakt datum) I övrigt så har portföljen inte rört på sig speciellt mycket. Eftersom jag ligger ganska hårt investerad i Northland Resources så kan portföljens värde variera ganska mycket från dag till dag eftersom det är en väldigt volatil aktie, men jag tror på bolaget och försöker inte kolla så mycket på själva aktiekursen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ser att du har USA-aktier. En fråga angående utdelningar på dessa: hur många dagar brukar det ta (från utbetalningsdagen) innan du har pengarna på ditt konto?

Mvh/Patrik

john sa...

#Anonym

Det kan variera en hel del men runt 3-5 dagar har jag för mig att det brukar ta innan pengarna kommit in på kontot.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Kampen mot index sa...

Tror HM pengarna kommer på fredag

john sa...

#Kampen mot Index

Japp du hade rätt, pengarna dök in igår =)

Johan sa...

Hej, intressant och lärorikt att läsa din blogg. Däremot bör du, när du lämnar månadens uppgång, aldrig räkna med den summa du satt in eftersom det ger en enorm missvisning över dina aktiers utveckling. Om det är för dig personligen för att se ditt kontos tillväxt kan det vara intressant. Däremot är det, för mig och utomstående, totalt ointressant.

Visa gärna aktiernas tillväxt och inte kontots i fortsättningen.

Hälsningar
Johan

john sa...

#Johan

Förut så hade jag med aktiernas utveckling sedan inköp men slutade med det eftersom jag tycker att kursen är ganska ointressant när jag sysslar i största del med utdelningsinvestering.

Men jag förstår att Ni läsare också vill se utvecklingen på mina aktier så jag kommer att börja redovisa det med start nästa månadsskifte.

Tack för feedbacken!


Mvh//Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!